Tuesday, January 4, 2011

kalut...

minyak naik je 10sen ramai la menggelabah puyuh. kata la kerajaan pekena rakyat la dan berbagai bagai lagi. kata la mereka mereka tu hisap titik peluh rakyat. pendek kata macam macam la...

gua senang je....

minyak naik 10 sen kan? jangan minum pagi kat mamak!!! kat sini dah boleh jimat 2-3 ringgit.

minyak naik 10 sen kan? jangan beli rokok kotak!!! beli tembakau yang boleh tahan dekat 10 hari harga RM14. sebulan baru belanja bawah RM50.

minyak naik 10 sen kan? tutup tv bila tak tengok, tutup kipas bila takda orang dan guna je plastik yang dapat kat pasaraya buat ganti plastik sampah...

minyak naik 10 sen kan? belajar boikot kedai harganya mahal.

bila ada masalah kita cari alasan tapi tak cuba cari jalan selesaikan...

gua percaya harga barang akan naik walaupun gua jadi Menteri sekalipun...

***gua jijik lihat manusia yang menyalak nyalak di facebook..

''lu orang takkan ke mana, buat haus tekak je. Baik buat sesuatu yang selama ni di luar perhatian kita yang kita sebenarnya membazir''....

4 comments:

pye:rudz said...

bila masanya yang petrol tak pernah naik? cuba bagitau. maka, ini sepatutnya adalah perkara-perkara yang predictable.

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

mana mana perbelanjaan yang membazir gua cut off.

dan secara peribadi gua agak minyak akan naik 4 kali setahun dan anggaran gua rm 1.20...

so gua yakin dengan pemotongan segala pembaziran gua boleh bertahan kalu dia naik sampai harga macam tu

Najwa Aiman said...

Serius sungguh lu kali ni...

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

guakan golongan tertekan...

***tak dapat tekan?