Thursday, April 29, 2010

sallehudin dapat adik

Sallehudin dapat adik semalam.Petang pukul 3 lebih kat HTAR klang.Lelaki,nama dia nanti la baru daftar....

Semalam berhempas pulas gua tukar lampin Sallehudin,meleleh leleh peluh...Punya la lasak...

Pagi pagi lagi kepala gua dah sakit,tak cukup tidur melayan anak gua...

Nasihat untuk semua:Pukul 5 pagi adalah waktu yang paaaaaaling tak best untuk kelam kabut

Tuesday, April 27, 2010

kemalangan JIWA di ofis gua















semalam ribut kat bandar baru klang kesian owner kereta tu.....














takda orang mati pon...........


























INILAH DIMAKSUDKAN DENGAN KEMALANGAN JIWA

ada kegembiraan disebalik kedukaan

free ke bayar....

kita suka free....

tak berapa gemar yang berbayar...........

kita suka bertumbuk untuk benda free yang infiniti jumlahnya atau bertumbuk untuk benda berbayar yang ada had kuotanya?

BERIKAN PANDANGAN BERNAS ANDA KE KOTAK KOMEN SAYA......

(sila baca dengan suara di halkum,errr untuk perempuan tak payah la anda tiada halkum)

Friday, April 23, 2010

Pahit Getir Perjalananku Dengan Kesatria Poyos.Misi:Gundu Jumlo

Bangun saja dari tidur aku perasan terdapat sehelai kertas di bawah pintu bilikku,ingatkan surat cinta dari wanita pujaan hatiku tetapi tertera `SULIT DAN PERSENDIRIAN’` beserta cop mohor diraja EMPAYAR POYOS….`Anda dikehendaki memadamkan nyawa Gundu Jamlo,jaguh puak borbon sebelum puak itu menuntut kemerdekaan dari EMPAYAR POYOS….penganugerahan imbuhan akan diberikan jika berjaya.Jika anda gagal pihak kami tidak akan bertanggung jawab keatas kematian anda……

Inilah hidup seharian sebagai agen mangkubumi EMPAYAR POYOS,terpaksa menjalankan kerja kerja kotor pemimpin tertinggi empayar yang ku cintai.Setelah mempersiapkan diri dan ditemani oleh sidekick seksiku iaitu Dewi Puak Bunian Geduaq.Kami berdua menunggang kuda menuju ke penempatan puak Borbon yang terletak di Lembah Celabon.Perjalanan yang lama tidak dirasai sangat jika ditemani jelitawan yang menghairahkan.

`Darling,kita dah sampai….kata Dewi Puak Bunian Geduaq kepada ku.

`*toot*bloody *toot* hampir hampir klimaks ni la dan dan sampai’ carutku dalam hati.

Setelah memarkir kudaku di bawah pokok ketapang di luar penempatan puak borbon yang dikelilingi kepala kepala musuh puak borbon yang dijadikan pagar.Dengan selamba aku menuju ke pos keselamatan kampong itu dan berjumpa pengawal yang kelihatan

`ya encik nak jumpa siapa’kata pengawal kepada ku.

`Gundu Jumlo ada?’

`ada encik,rumah lot nombor 666.encik Terus sampai hujung belok kanan pintu rumah warna pink.Sila tinggalkan i.c dan boleh saya tau ,cik ni siapa?

`Aku laki tiri adik mak dia,ada bawak hadiah untuk Gundu’sambil aku mnejeling pada Dewi Puak Bunian Geduaq.

Setelah selesai urusanku di pos kawalan aku dan sidekick ku menuju ke arah yang diberikan pengawal tadi.Walaupun hati ini membawa niat untuk membunuh,kami sempat melemparkan senyuman pada penduduk kampong yang menjalankan kehidupan seharian untuk tidak menimbukkan syak wasangka…

Apabila tiba di rumah Gundu Jamlo,didapati pintu pinknya tidak berkunci dan kami berdua terus menyelinap kedalam ruang tamu yang bersepah dengan bantal dan anak anak patung.Mulanya aku menyangkakan telah tersalah rumah tapi kelihatan gambar Gundu Jumlo beserta ahli keluarganya ketika sambutan raya ini membuktikan kami berada di tempat yang betul.

Kedengaran nyanyian kecil dari bilik mandi.aku memberi isyarat kepada Dewi Puak Bunian Geduaq untuk mara ke depan pintu bilik air..`housekeeping!’…kata Dewi Puak Bunian GeduaApabila Gundu Jumlo menjengahkan kepalanya keluar pintu,beliau terliur melihat keayuan Dewi Puak Bunian Geduaq yang telah bersiap dengan pakaian maid.Dengan hanya bertuala mandi,tergopoh gapah beliau mendapatkan Dewi Puak Bunian Geduaq.`wow mana you dapat baju maid ni?.macam dalam dvd jepun yang I baru beli la.Kerja nanti nanti boleh buat,kita duduk kat katil dulu ye’.kata Gundu Jumlo dan terus memimpin tangan Dewi Puak Bunian Geduaq menuju ke katil biliknya.

Mereka berdua pun beramah mesra,bertepuk tampar,cubit cubitan dan sengol sengolan. Dewi Puak Bunian Geduaq pun naik ke atas badan Gundu Jumlo sambil mengeleteknya. Berdekah dekah dia ketawa sehingga terlangkup di atas katilnya.

Dengan tak semena mena tembuslah Pedang Gemala Sakti dari bawah katil tepat mengenai kerongkong dari hadapan terus ke belakang kepala sambil Dewi Puak Bunian Geduaq menikam bertubi tubi belakang badanGundu Jumlo dengan Parang Sakti.Tamatlah riwayat jaguh pedang ternama puak borbon.

`Dasar jantan lemahnya perempuan,’kataku pada mayat Gundu Jumlo sambil Dewi Puak Bunian Geduaq memelukku.`Tapi I lain ,I Agentno9,lelaki yang menghargai cinta wanita’.

Selesai sudah tugasku untuk menghapuskan Gundu Jamlo tanpa perlu berhempas pulas,memandai dengan mengunakan tipu daya kerana aku Agentno9,agen diraja EMPAYAR POYOS yang bijaksana

Wednesday, April 14, 2010

kutuk mengutuk itu seronok...

melayari laman sesawang(hahaha lawak pulak ayat ni) macam macam benda kita leh jumpa.Ada yang kutuk mengutuk atau bergurau atau melawak tak kira la artis ke, ahli politik ke, pemain bola ke, hatta penulis novel sekalipun ada saja point point untuk dikutuk atau didiguraukan atau dilawakkan...

Contoh `Farid Camel tak sesuai dengan Lisa Surihani' atau`najwa guna potoshop cover perut'.Itu contoh mudah.Tapi kengkadang tu ada benda yang aku rasa melampau la contohnya`Dengan nama Allah yang maha Ego' atau `Perkasa is fucking rasist' itu contoh yang aku rasa tak patut buat gurau yang mana ditulis oleh orang yang seagama,sebangsa dan senegara dengan aku.

Memang la lawak itu baik untuk kesihatan.Tapi lawak melampau bukan je tak baik untuk kesihatan malah nyawa sekali.Memandangkan aku pun antara golongan loyar buruk,aku pun pernah menyingggung perasaan orang lain dan kadang kadang tu aku rasa bersalah.

Tapi golongan sebegini tiadakah sekelumit perasaan bersalah dalam diri mereka?.Pelawak atau peloyar buruk menyumbang `warna' dalam kehidupan(*** orang melayu).Tapi orang begini apa yang disumbangkan pada bangsa dan agama?.

atau mungkin aku seorang yang kolot dan dididik dengan adat resam yang tidak mengikut peredaran zaman?

Mungkin.....

Sunday, April 11, 2010

ini bukan blog fidofilia


Ya Salehuddin bogel.

Saturday, April 10, 2010

air terjun itu tidak bersalah gafa

Semalan bila tiada kerja di ofis aku meluangkan masa melayari `pesbok' untuk mencari kenalan lama bagi mengeratkan persahabatan.Aku pun terjumpa kenalan wanita ku yang hampir 15 tahun tidak berjumpa.kerana teruja aku pon membelek senarai kenalannya yang ada.....

Dan aku terlihat gambar profil air terjun yang cantik.Pemiliknya adalah awek yang mana dulunya pernah mendapat ruang dihatiku dan aku pernah mendambakan cinta dan sentuhannya(cheeewah)

Tiba tiba jauh didalam hati,aku dapat rasakan sedikit demi sedikit parut lukaku berdarah kembali(cheeewah)lepas ni aku nak blaja baca novel cinta cintun pulak

Rupanya hal hal yang `makan dalam' ni lambat baiknya.Ye la benda tu dah 5 tahun tapi masih sakit kat hati aku.Macam minggu lepas je rasanye***boring la ayat `rasanya seperti semalam ia berlaku'

Aku ingat lagi dalam 2 tahun lepas dia ajak aku datang wedding dia,aku pon tak paham ape la yang ada dalam otak dia.Karang kalu aku bawak lembing datang wedding dia tu kan dah jadi tajuk akhbar ` Dongeng Lembing Awang Pulang Ke Dayang Versi Moden'.

Sesiapa ada ubat nak sembuhkan luka dalaman aku sebab pagi ni aku masih terasa sakitnya ditusuk sembilu cinta?.....

Dan aku tak salahkan air terjun itu.....

Wednesday, April 7, 2010

`Aku Yang Tak Belajar Tinggi Tapi Tahu Berenang'

kalau ditukar `Aku Yang Tahi Lalatnya Dibawah Bibir' ke `Aku Yang Tak Belajar Tinggi Tapi Tahu Berenang' ok jugakkan.....

Aku teringin nak tulis cerita tapi selalunya ilham datang tetiba dan aku cepat lupa.Sebenarnya pagi tadi aku dah plan nak tulis entry lain tapi aku dah lupa apa yang aku nak tulis.

Aku dulu pernah ada zine aku sendiri dalam tahun 2003,`crown funzine' nama dia.kat dalam tu ada la 2-3 rencana pasal falsafah hidup *(haha).Tapi pasal aku je yang keluar tenaga dan wang aku stop dah pengeluaran.Ada dalam 50 buah je dan satu ada aku simpan untuk kenang kenangan yang aku pernah keluarkan funzine aku sendiri

Kalau aku stay lagi dalam dunia `bawah tanah' mungkin la aku dah tapau `love komuniti' kuantan*(haha).

setiap manusia ada impian dia sendiri.......

*** ada tak dalam dunia ni orang jadi Penulis Novel Lucah Tahap Kanak Kanak?