Monday, August 1, 2011

waktu lepas Terawih.....

  Dulu masa zaman zaman dengar lagu 60's tv, waktu Terawih ni la reramai lepak bus stand stand by nak main mercun la, melepak la tapi semalam  port yang pernah kami jajah malam Terawih telah dimonopoli budak budak generasi yang melayan pembelajaran sains dalam bahasa inggeris...

  Selain dari melepak tak tentu hala kat bus stand, kami ada stronghold di pondok telefon berdekatan dengan surau. Tapi  ini zaman zaman aku sekolah. Bila dah habis sekolah dan bermulanya zaman jahilliyah gua (around 2003 sampai 2006), gua dah tak lepak dengan kawan kawan, gua lepak dengan awek pulak. Asal ada masa lepas Terwih je gua gi jumpa awek lama gua.

  Tahun 2007 sampai la 2010 lepas Terawih gua lepak dengan kawan kawan zaman sekolah gua. Kenapa gua lepak dengan kawan kawan gua? pasal gua sunyi.... Selalu gua lepak dalam pukul 11 malam ke atas (lepas salehuddin tido) dan balik awal pagi...

  Sekarang tahun 2011 dan Terawih datang lagi... Aku teringat Arwah dan banyak benda aku terkenang, Zaman berubah dan ada kawan kawan aku yang dah berkahwin. Aku? macam ni je la... sebab ada benda aku boleh ubah dan ada benda yang aku biarkan ia berubah sendiri.....

kesimpulannya:

  Zaman skolah waktu lepas Terawih aku mencari keseronokan, 2003-2006 aku mencari kasih sayang, 2007- 2010 aku mencari kawan untuk bunuh rasa sunyi aku... 2011 pulak....  waktu lepas Terawih aku cadang nak buat  helikopter dari bahan terbuang. hehe.

*********************


Emosi gua tak stabil la, mungkin akibat pengurangan pengambilan dos nakotin

No comments: