Monday, August 24, 2009

ramadan punya cerita

sedang gua merempit di jalan dalam Jalan Kebun,terlihat la 2-3 anak muda mengelabah puyuh.
'ape ke hei nye polok dorang nih"kata gua dalam hati.

laaa... tak pose isap suria dalam belukar.takda kelas langsung.kepada kengkawan kalau la terniat nak monteng posa invite la gua pergi wendy's ke tempat best sikit ke.jangan la tepi parit dalam estet kelapa bali macam belia Jalan Kebun.

dulu masa gua kerja tujuh-sebelas convineant store dulu.kul 8 pagi dah ade budak laki beli roti,gua heran awal pagi pon tak leh tahan posa.

selepas gua habis belajar gua join team installation barangan telekomunikasi,bulan posa di branang.tower tu tak tinggi pon dalam 30 meter je,sume tak posa mase tu selain gua(kental beb)

ntah macam mana bos gua suruh gua panjat pulak.Memandangkan gua kental gua pon panjat.5 minit je lawan graviti.Sampai je kat pucuk dengan rakusnya gua rampas air dan minum.Haram jadah punyala penat dan haus tuhan saja yang tahu.hilang kental.

well masa berlalu meninggalkan kita.tahun 2005 last site gua bulan posa kat batu pahat,parit sulong tower maxis.dari pagi sampai la kul enam gua install dengan supervisor gua.hari itu gua minum air liur dari zikir je masa buat kerja(poyo la gua n jangan la percaya)

masa berbuka tu gua punya la rasa nak nangis pasal nikmat berbuka walaupun satu hari tu zohor dan asar berlalu begitu saja.dan tuhan tak kejam pasal dia tak tarik nikmat posa tu dari gua walaupon gua tak semayang.

kita ja kejam dekat pencipta dan umatnya tapi pencipta sangat kasih dengan kita.lagi satu kalau nampak orang keja tak posa jangan cepat salahkan tapi pikir ape la kerja dia yang buat dia tak posa.

tang belia jalan kebun tu hahhaha bangang ponteng posa isap rokok.orang lalu menyorok baik lu dok rumah bujang makan nasik.bodoh budak sekolah

4 comments:

Najwa Aiman said...

Suatu masa dulu aku ditugaskan distribute barangan zakat daripada big bos tauke besar kepada 100 fakir miskin di dalam negeri Selangor. Setiap satu fakir miskin dapat satu bundle beras + sos + macam2 barangan dapur untuk makan. Masa distribute kat kaum fakir miskin di Sabak Bernam, kita orang kena masuk kawasan bendang.

Errr... tak apalah... tak jadilah nak citer tentang aku dengan drebar van kompeni tu tak posa hari tu... hehehehehehehe...

GAFARO said...

cheh,muka je hensem tapi tak posa

pye:rudz said...

kau ingat semua orang hensem tu puasa ke? tak caya cuba kau tanya tom cruise: dia pernah puasa ke tidak?

GAFARO said...

tu sume orang taw