Monday, May 30, 2011

Drama Hari Belia Putrajaya

" Ya bang , mari bang tengok tengok barang datang dari Penang"

aku diam je sambil perati budak tu sambil hati aku berkata..." Penang mende, lorat pun salah"

tapi yang menghairankan aku,aku tak berminat nak bercakap dengan mamat tu walaupun dia rajin berceloteh walhal aku pun boleh tahan banyak mulut jugak. Cuma dalam hati aku aku agak mamat ni dari Johor..

"Saya ni bang dari Johor (huhu betul la aku teka), bla bla bla...nak tulis MC kena guna tulisan jawi. bla bla bla .abang ingat semua orang sokong kerajaan ke?bla bla bla. Saya ni budak Tengku Mahkota Johor. bla bla bla.. abang tengok tu (sambil tunjuk kat tempat pameran ATM) yang jaga kereta kebal tu semua Askar Johor.bla bla bla...abang tau tak kalu ada operasi hanya anak askar je yang tau.....bla bla bla...

aku dah mula hangin dah dengan mamat ni sebab aku rasa dah macam dengar cakap orang bebal pun ade, tadi masa aku lalu terang terang aku nampak Ragimen Ranjer Diraja kat dada askar tu.. aku mula la pandang sekitar aku , layan mata tengok orang jalan jalan sambil kawan aku melayan mamat mengong tu...

tiba tiba aku dapat tangkap satu ayat "saya ni anak angkat sultan johor bang, kalu saya deman driver sultan johor tu saya call je...dia datang ambik"


dan aku mula terbayang aku ludah muka mamat tu pastu aku tumbuk hidung dia.... macam lahanat, nak cerita up pun beragak la...bab dah kata ko anak angkat sultan johor aku dah tak boleh terima....

Aku terus keluarkan telefon dan dail kawan aku....tapi aku tak sembang pun...bila kawan aku tengok skrin telefon terus dia mintak diri dengan mamat gila mengaku anak angkat sultan johor tu...

so kami pon blah dari tempat tu...cuma aku hairan "ape la yang ko dapat bila ko menipu kami ni"

 dan nak menipu pon jangan la dengan orang yang kau tak kenal asal usulnya...huhu...

******************************
bila gua dengar mamat tu sembang je gua teringat post fa-t....haha

3 comments:

Fa-T said...

lu ludah tak muka mamat tu... kehkehkeh...
mungkin menjawab telefon adalah helah paling selamat menjaga silaturrahiiiim

lu kira untung dapat cakap dengan kuli soltan

Najwa Aiman said...

Bukan senang tau, mamat tu dapat menggoreng hingga rentung kawan lu tu... Bertuahnya mamat tu...

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

fa-t : dia la untung sebab gua tak ludah muka dia

naj: kawan gua terperangkap bang pasal dia bawak basikal...mamat tu minat dengan basikal dia...

terpaksa la sembang