Thursday, June 30, 2011

ädakah anda telah bersedia untuk sesuatu diluar dugaan?

hari ahad lepas ramai la ahli keluarga aku melepak di  HQ kami di Pantai Dalam sambil tengok berita. Pak Ngah aku orang kuat partai politik, aku pulak fanatik bola. Sambil tengok berita ada la bab politik dalam negara. Maka bedentam dentum la letupan mercun politik dalam rumah nenek gua (HQ)

Sampai je berita sukan,"mexican wave" pon bermula dipenuhi gelak ketawa semua ahli keluarga.

.......................................................................................................................................................

sambil aku mengunyah makanan aku terfikir yang taksub fahaman politik boleh menyebabkan keluarga berpecah, putus kawan dan tak melampau kalu aku kata hilang nyawa pun ada.

Masyarakat kita ni jarang nak buat kajian untuk tengok apa yang jadi setelah proses menumbangkan pemimpin negara di Algeria, Mesir, Tunisia dan lain lain negara yang dilanda "politik domino Asia Barat". Meraka hanya nampak jika satu kelompok yang terang terang latarbelakangnya menentang sesuatu yang telah termaktub pada perlembagaan akan membawa "mimpi indah" walhalnya tak tahu apa nasib anak bini dan keluarga mereka nanti.

Satu soalan dari saya...... ädakah anda telah bersedia untuk sesuatu diluar dugaan? yang mana diluar pemikiran kita yang hanya selama ini kita mungkin tonton di Youtube?

jangan asyik menjerit di jalanan dan kemudiannya ternganga dengan apa yang telah dilakukan. Menyesal kemudian tiada gunanya.

Baik fanatik sukan dari fanatik politik yang penuh tipudaya.


soalan terakhir dari saya

Sudahkah anda bersedia dengan sebab dan akibatnya?


****YA TUHANKU KAU JAUHKAN PENDUDUK NEGARA MALAYSIA DARI KACAU BILAU..... amin...

4 comments:

Fa-T said...

ini bab politik ni selalu gua rasa "chibai" kehkehkeh... tercarut

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

fa-t: pakngah gua diam sambil memendam amarah bila gua tanya satu soalan kat dia....

Najwa Aiman said...

Arakian... Itulah sebabnya kondom dicipta adanya...

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

naj: mendalam sungguh maksud tuan hamba...

walaupun tumpul, makan dalam....