Monday, November 10, 2008

BARBARIAN konon,BABI ADALAH

assalamualaikum

Anda ada baca berita hari ini?mengenai 4orang termasuk wanita di pukul orang ramai bertempat di jalan loke yew 4pagi.Puncanya mereka bikin ribut waktu orang tengah menengok kemalangan jalanraya.

Jadi penonton kemalangan tu sudah hantam itu cermin belakang kereta.Tetapi mereka dapat melepaskan diri.Mengikut berita televisen Bernama mereka mabuk,tetapi dalam suratkhabar Malay Mail tidak menyatakan mereka mabuk atau tidak

Selang beberapa masa kemudian,bebudak bengong tadi yang dah berjaya melepaskan diri tu datang balik tempat eksiden tu dan bikin satu lagi ribut,jadi lebih kurang 30 ke 40 orang melakukan gelombang tsunami pada kereta tu...........

jadi mendapat la bebudak 4 ekor ni termasuk dengan seorang perempuan ni 'orang lain punya eksiden orang lain cedera parah'.

persoalannya:
Dah la mabuk,yang korang nak bikin ribut sampai langgar kereta orang lain buat apa?Dan yang paling aku tak boleh terima kenapa la dengan bijaknya korang pergi repeat sekali lagi ribut tu kat tempat yang sama?

kenapa berita dalam surat khabar dan televisen gambarannya bercanggah?Dalam tv kalau la korang tengok ,terang terang salah bebudak mabuk ni!.Tetapi lain pula dalam Malay Mail!Kerana mereka berempat itu BANGSA CINA dan yang memukul mereka kebanyakannya bangsa melayu.ada bau bau perkauman nampaknya.

apa leh buat teoh el sen and aizat sharif punya laporan.

teoh el sen aku agak tukang repot ,yang si aizat ni budak tangkap gambar je

Madness reigned over Jalan Loke Yew in Kuala Lumpur early yesterday at the scene of a fatal accident when a vicious mob attack left four people badly bloodied and injured. Witnesses said they were horrified at the senseless beating of the three men and a woman in their 20s, adding that the mob acted like barbarians.

The four friends stopped at the accident scene where, earlier, souvenir shop storekeeper Syed Mohd Shahrizal Syed Sahari, 21, had been killed instantly in a crash involving four motorcycles and two cars. It is learnt bystanders first got angry with the four when their black Proton Saga screeched to a halt at the crash scene about 4am.

An argument started and several bystanders smashed the car's back windscreen. The four sped off, returning minutes later to confront the assailants. This time, witnesses said, their car hit a stationary Proton Perdana near the Shell station at Jalan San Peng, sparking the mob frenzy.

They were dragged out of their car and beaten by some 30 people armed with crash helmets. The girl was not spared and had her clothes ripped. The mob continued to attack her even when a friend tried to shield her inside the car. The mob smashed the front windscreen and windows, dented the side with motorcycle helmets and even jumped on the roof of the car.

All this, while the other men continued to attack the four victims. Other bystanders either ran helter skelter or stood and watched. One witness later said: “I cannot believe that such violence could happen on our streets; that these people could so easily follow the crowd.

“In the chaos, I remember hearing one of the victims shout out to his bloodied friend, 'remember their faces! remember their faces!'” The assault lasted less than 20 minutes and the crowd totally dispersed by 5am. Dang Wangi district deputy police chief Supt Sulaiman Salleh said the victims made a police report at Kuala Lumpur Hospital about 9.40am, also claiming one cell phone was taken.

KALAU KORANG TENGOK BERNAMA TV DAN KORANG BELI MALAY MAIL MUNGKIN KORANG BOLEH FAHAM

3 comments:

Harimau-Menaip said...

Garang tajuk hang bro..hahahaha..

GAFARO said...

mana tak aku hangin

dalam tv cerita lain dalam surat kabar cerita lain

Anonymous said...

Itu lar korang..otak beku..asyik layan TV jer X analisis btul2 apa2 sebab dier..sikit2 nk kaitkan dgn perkauman..jgn one-sided jer