Thursday, February 11, 2010

HARI HI PANAS LA

aku panas betullah dengan kelompok orang yang tak boleh terima hakikat...
sembahyang tonggang tebalik tapi bila allah turunkan ujian tak boleh terima.....
come on lah....allah baru uji sikit je tu....dah melatah....

cerita islam berdentang dentung sampai taik tikus kat gelegar rumah pon jatuh....
tapi pengisian ....zero....

gua kutu gak...tapi bila takda duit gua tak pernah pikir sangat..yang gua pikir razeki tuhan ada dimana mana....

allah maha adil lagi bijaksana....maha pemurah dan penyayang....
gua bagi contoh sejahat jahat orang mesti ada jumpa duit syilling....tu razeki dia!
ini tak dapat memerintah semua orang habis dituduhnya....allah dah tulis jalan cerita lu macam tu......muhasabah diri tengok mana silap kita...

jangan kita berlaku zalim atas diri kita,lu suruh orang baring kat jalan,lu duduk mana?lu pon tanak baring sekali.lu tak berlaku zalim kat diri lu tapi lu manipulasi orang lain ikut kata kata lu.zalim beb manipulasi orang lain untuk keuntungan lu.

takdir beb,kalu lu usaha cara baik lu dapat cara baik,kalu lu usaha huru hara lu dapat setimpal..

JANGAN KITA SAKITI HATI ORANG LAIN.KELAK NANTI DOA TAK MAKBUL





4 comments:

Najwa Aiman said...

Walaweh! Lain macam mood lu hari ni. Ada bau-bau politik la. Naper ni?

GAFARO said...

sori tersasul....

hari ni panas sikit.luar dan dalam...

sesaja lari topik

pye:rudz said...

kepimpinan melalui tauladan. kalau takde tauladan? kau tau la nanti...

GAFARO said...

yup betul gua sokong.tapi kengkadang orang akan kata engko engko aku aku