Monday, March 15, 2010

Rahim nak meniaga (bahagian satu)

Rahim nak meniaga...baru keluar lokap...tuduhan samun bersenjata walhal melepak kat dalam rumah yang sama....

Dan dan kena halau dari rumah akak dia,bekas abang ipar dia tak bagi duduk kat rumah tu...masalah dalaman keluarga,tiada kaitan dengan lokap....penyudahnya si Rahim bawak parang malam tu...hangin satu badan,kata 15 haribulan keluar,belum sampai tarikh dah dibalingnya kain baju keluar...

kesian punya pasal,aku bagi la menumpang tido kat rumah aku,abang aku pegi penang 2 minggu....razeki ko rahim...

modal takde...nak pinjam aku aku pon takde modal niaga....Jual motor...dapat RM1800....dah seronok dah.....aku tumpang gembira....kawan nak meniaga...

pukul 3 pegi kedai motor...aku naik kereta dia naik motor.....kat lampu isyarat aku perasan dia berenti...motor rosak kata aku dalam hati...hari tu aku dah tegur carburetor bocor,rantai kendur...degil...

aku patah balik...aik motor kena sorong?....Motor terbakar,carburetor bocor,api naik....kesian, nak modal meniaga motor terbakar...nak menangis muka aku tengok...takpa rahim dugaan tuhan...

repair motor dulu nasib tak rentung...repair punya repair punya repair dah pukul 6...motor taknak hidup...si boy tak balik dari kedai spare part.....dekat pukul 7 baru si boy balik...sekali cuit je dah hidup?...3 0rang melayan tak nak hidup,si boy datang terus hidup...

pegi kedai motor,dah gelap kesan terbakar pon tak nampak...janji dapat modal....

pegi bayar sewa kedai....ape punya biol si Rahim,amek kedai takde pintu....rupenye Rahim kena kencing

bersambung.....tu pon kalu aku rajin

4 comments:

Najwa Aiman said...

Ni kisah benar ke bro?

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

ye la...dan rahim masih mencari sedikit modal untuk membawa pulang tong oxy dari kampung baru KL

pye:rudz said...

ini macam bunyi nak meniaga ikan je nih...

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

hoh meniaga ikan ?

kedai radiator la....