Wednesday, September 28, 2011

paksi ku hanya sekecil mancis..jika ditangan nampaknya kecil, tp bila terbakar, pasti terasa

" paksi ku hanya sekecil mancis..jika ditangan nampaknya kecil, tp bila terbakar, pasti terasa..." - Encik Rajin (9/2011) 




 Apabila kita mencari masalah yang rakan atau pasangan kita timbulkan pasti kita akan  jumpa.. Akan tetapi pernah atau tidak kita berfikir akan kesalahan diri kita yang telah dilakukan ke atas diri orang lain?


Apakah perasaan anda apabila rakan sekerja anda pula menyerang anda dengan kesalahan kesalahan lampau yang yang telah anda lakukan? yang tidak diambil pusing oleh anda sebelum ini?


Walaupun hal kecil tapi ia masih mampu menyebabkan kekecohan, kadang kadang benda yang kita pandang enteng akan menyebabkan kesusahan pada diri kita akan datang.


Dan ini pesanan iklas dari saya kepada semua pembaca... 


 "jadilah golongan yang bijak dengan kurangkan mencari kesalahan rakan sekerja atau pasangan anda kerana kadang kadang teguran yang akan menyusul itu sama peritnya dengan tamparan dimuka.."

4 comments:

Fa-T said...

lebih elok..
kalau jumpa masalah selesaikan...
yang lepas, lepas lah...

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

fa-t: pointing finger telah jadi kemestian dalam kehidupan di pejabat

Najwa Aiman said...

Semasa orang lain sibuk mencari salah, kita teruskan usaha mencari sedap - duit, harta, awek... Tapi lebih afdal mencari iman... hmmm... Macam bagus je pulok gua nih...

p/s: Word verification kali ni agak negri -"progoss"

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

thanks untu nasihat abang adzam

***mungin seswai ngan anda