Monday, December 28, 2009

setiap satu ade hikmahnye

setiap satu perkara yang berlaku ade hikmahnye,dulu member aku cerita adik dia dihantar abahnye ke pesantren untuk belajar satu ilmu yang aku pon dah lupa apenamanye yang mana ia akan mengira kebarangkalian dalam hidup(aku tak reti untuk terangkan dalam tulisan sebenarnye).

bunyi wierd je,aku nak percaya pon susah tapi bila aku pikir banyak ilmu seperti lautan,yang kat aku ni hanya jari yang dicelup je...ye la orang yang kita potong sewaktu memandu,awek yang kita curik curik tengok kat kedai makan,penguat kuasa yang saman waktu paking kereta semua ade colour dalam hidup kita

selang dua hari lepas bas ekspress sani eksiden...dan ade orang pulang pada yang hak...dua orang tu duduk taman aku...dah dekat 15 tahun duduk taman tu dan aku pun kenal anak orang yang meninggal tu...baru famili aku tau yang kami dengan arwah bersaudara....

kan ada kata pujangga `kesedihan untuk orang lain,kegembiraan untuk kita".aku sedih ade gembira pun ade.

setiap satu perkara ade hikmahnye.....

2 comments:

Najwa Aiman said...

Bukankah sudah kubilang (bukan kira, tapi cakap); Kita belajar apa yang kita belajar, bukan apa yang diajar kepada kita.

Najwa Aiman said...

Saja nak bagi tau. Wa sudah tag sama lu la... eheks... Tengok entri kat Khayal 3 Januari 2010... jangan mareee... Mulakan Tahun Baru 2010 Dengan Sabar dan Ceria!