Friday, October 3, 2008

CERITA DI BULAN RAMADAN

40 kilometer naik motorsikal pukul 5.30 petang memang azab....

dengan haus,lapar dan kebas bontot bercampur-baur,fikiran aku hanya teringat nak minum air tahu panas saje .......

dah dekat nak sampai rumah lepas tapak bazar ramadan,Tiba-tiba......

ada awek la naik motor....dengan sekejapan segala penderitaan gua hilang.......

dalam beberapa minit kemudian gua pun sampai rumah..........

`Mak ain mane?"

`la baru je keluar tadi pergi pasar dengan anak cik imah ko tadi'

tetiba je terlintas di fikiran gua tadi muka awek tu...

lawa gak awek tadi tu ye..hehehe....

macam pernah ku lihat awek tadi............

allah.....awek tadi tu rupanya gadis yang gua nikahi 2 tahun dahulu.....

gua terkedu kerana penat,lapar dan dahaga boleh menyebabkan hilang rasa sayang

dan di sini gua buat kesimpulan yang memang ramadhan boleh mengekang nafsu ....

dan gua rindu Ramadhan al murtabak eh silap Ramadhan al mubarak

*murtabak kat kemaman  boleh tahan rasenya

2 comments:

Najwa Aiman said...

Posa 6 ke? Dah start pada hari raya ke 3? Respek sama lu.

Dan tentang posa mengekang nafsu tu betullah tu. Especially yang nafsu kuda.

GAFARO said...

puasa 6?kantoi.Tak tahan rokok je